Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

NKÜ’lü Akademisyen ve Öğrencisi Radoviş Sanat Kolonisi’nde Türkiye’yi Temsil Etti

 Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi (NKÜ) Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık

 Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi (NKÜ) Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Resim Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Mahpeyker Yönsel ile öğrencisi Büşra Öz, Kuzey Makedonya’da düzenlenen 11. Uluslararası Radoviş Sanat Kolonisi’ne katıldı.

Üniversiteden yapılan açıklamaya göre, Kuzey Makedonya’nın Radoviş kentinde geleneksel olarak gerçekleştirilen ve farklı ülkelerden sanatçı ile akademisyenleri bir araya getiren etkinlikte, Prof. Dr. Mahpeyker Yönsel ve öğrencisi Büşra Öz, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesini temsil etti.

Radoviş Belediye Başkanı Ljupce Pocivalec’in katılımıyla gerçekleştirilen açılış töreninde, sanat kolonilerinin kentlerin kültürel yaşamına önemli katkılar sunduğu ve gelecek nesillere kalıcı bir sanatsal miras bıraktığı ifade edildi.

Daha önce de farklı yıllarda etkinliğe davet edilen Prof. Yönsel, bu yılki katılımın kendisi için ayrı bir anlam taşıdığını belirtti. Öğrencisi Büşra Öz ile birlikte etkinlikte yer almaktan memnuniyet duyduğunu dile getiren Yönsel, genç sanatçıların uluslararası sanatçılar ve akademisyenlerle bir araya gelerek deneyim kazanmasının önemine vurgu yaptı.

Etkinlik süresince farklı ülkelerden sanatçılar ortak çalışmalar gerçekleştirirken, ortaya çıkan eserlerin Radoviş’in kültürel birikimine katkı sağladığı belirtildi.

Sanat kolonisi kapsamında Büşra Öz, Radoviş Belediye Başkanı Ljupce Pocivalec için hazırladığı portre çalışmasını kendisine hediye etti. Portreyi inceleyen Pocivalec, genç sanatçıyı başarılı çalışmasından dolayı tebrik etti.